«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

ارائه ۱۲۰ اثر انتشارات به نشر در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان | حضور ایران با ۱۲۰۰ عنوان کتاب

  • کد خبر: ۱۹۰۲۳۵
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
ارائه ۱۲۰ اثر انتشارات به نشر در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان | حضور ایران با ۱۲۰۰ عنوان کتاب
ایران در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان به عرضه هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب با موضوعات دین، ادبیات پایداری، دفاع مقدس، فلسطین، ادبیات کلاسیک و معاصر، ادبیات کودک و نوجوان، ایران‌شناسی، هنر، گردشگری و کتاب‌های دانشگاهی می‌پردازد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرعامل به‌نشر گفت: آستان قدس رضوی با ارائه ۱۲۰ اثر به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان حضور دارد.

حسین سعیدی در این باره گفت: در این دوره از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان، آستان قدس رضوی در کنار ۶۰ ناشر فعال در غرفه جمهوری اسلامی ایران حضور دارد و به طور مستقیم آثار خود را به مخاطبان عرضه می‌کند.

سعیدی ادامه داد: ۱۲۰ اثر که اغلب آن‌ها به زبان انگلیسی و عربی است در حوزه‌های مختلف کودک و نوجوان، دینی و مذهبی از انتشارات به‌نشر و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

هم چنین در این نمایشگاه به همت موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی کتاب‌های قرآن نفیس به خط ابراهیم سلطان و بایسنقر میرزا و تابلو‌های هنری و زینتی به نمایش گذاشته شده است.

کتاب‌های کودک و نوجوان در صدر پرفروش‌ها

سعیدی بیان کرد: در این نمایشگاه، ۳۰ عنوان از کتاب‌های گروه کودک و نوجوان انتشارات به‌نشر که به تازگی به زبان عربی و انگلیسی ترجمه شده است در کنار کتاب‌های رمان، قرآن و ادعیه و... به صورت ویژه به مخاطبان معرفی و عرضه شده و مورد استقبال کتابخوانان این کشور قرار گرفته است.

ارائه ۱۲۰ اثر انتشارات به نشر در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان | حضور ایران با ۱۲۰۰ عنوان کتاب

وی افزود: در روز‌های ابتدایی این نمایشگاه، کتاب‌های «شبیه یوسف پیامبر» و «یک داستان دنباله دار» به زبان انگلیسی و مجموعه کتاب‌های «شکر خدا» به نویسندگی کلر ژوبرت به زبان عربی در شمار پر مخاطب‌ترین آثار به‌نشر در نمایشگاه کتاب لبنان قرار گرفته است.

مدیرعامل انتشارات به‌نشر افزود: کتاب‌های «المشی و زیاره اربعین» و «الاسره فی رحاب القران و السنه» از بنیاد پژوهش‌های اسلامی نیز در نمایشگاه کتاب لبنان با اقبال مخاطبان مواجه شده است.

حسین سعیدی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های جانبی در داخل و خارج از نمایشگاه با حضور میهمانانی از ایران همچون رونمایی، جلسات نقد و بررسی کتاب و برگزاری کارگاه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های غرفه جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب لبنان را شامل می‌شود. در حاشیه نمایشگاه نیز رایزنی و گفتگو با ناشران و نویسندگان حاضر در نمایشگاه برگزار می‌شود.

ارائه ۱۲۰ اثر انتشارات به نشر در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان | حضور ایران با ۱۲۰۰ عنوان کتاب

حضور ایران با هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب

گفتنی است خانه کتاب و ادبیات ایران در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان در غرفه‌ای به مساحت ۱۶۰ مترمربع به عرضه هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب با موضوعات دین، ادبیات پایداری، دفاع مقدس، فلسطین، ادبیات کلاسیک و معاصر، ادبیات کودک و نوجوان، ایران‌شناسی، هنر، گردشگری و کتاب‌های دانشگاهی می‌پردازد.

در غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه، کتاب‌هایی از ۶۰ ناشر کشور ارائه می‌شود و نماینده ناشرانی نظیر انتشارات سوره مهر، بوستان کتاب، افرا، هدهد، به نشر و نخل سبز نیز در غرفه ایران حضور دارند و به‌صورت مستقیم آثار خود را به مخاطبان عرضه می‌کنند.

بیش از ۸۰ درصد آثار عرضه شده در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب هشتم لبنان به زبان عربی است تا مخاطبان بیشتری از این کتاب‌ها بهره‌مند شوند.

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان از سوی اتحادیه ناشران لبنان و با حمایت و همکاری وزارت فرهنگ لبنان در مساحتی نزدیک به ۶هزار مترمربع با حضور ۱۵۵ ناشر از ۲۱ کشور از جمله ایران، قطر، عمان، فلسطین، امارات، سوریه و عراق از ۲۱ مهرماه آغاز به کار کرده و تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->